Directores favoritos (10)
Miloš Forman
Las mejores películas:
Alguien voló sobre el nido del cuco (1975)
Amadeus (1984)
¡Al fuego, bomberos! (1967)
Tři dny kondora, Elektrický jezdec, Vzpomínky na Afriku, Tootsie
Mám ráda jeho filmy z mnoha důvodů. Hlavními postavami jsou převážně obyčejní lidé. Lidé, kteří chtějí jen žít své obyčejné životy, které se někdy mění v komedii, někdy v tragédii. Nejsou to žádní úchylové, maniaci a jiné „zrůdy“ kterými se filmy hlavně v poslední době jenom hemží. A které se nám snaží vnutit představu postmoderního světa jako místa plného zrůdnosti, sadismu, nebo démonického zla. Ale ve skutečném světě zlo nepůsobí vůbec démonicky (v tom je jeho skutečná zrůdnost a nebezpečnost). Je spíš vlastně nechtěné, obyčejné, přízemní, nudně stejné, někdy trapné a někdy směšné. A člověk si ho vůbec nemusí všimnout, pokud se ho nedotkne přímo osobně. Hodně mě zajímá Woodyho téma - zlo, které unikne trestu, alespoň tomu, v lidských rozměrech. Jeho film Match Point s nenasytným hlavním hrdinou, který bere vše, co se mu nabízí. Jako by se Woody chtěl zeptat: „Smíme všechno, co můžeme?“ Nebo podobná otázka ve filmu Vicky Cristina Barcelona: „Když je všechno dovoleno, mám takto žít?“ V životech jeho filmových hrdinů, v jejich vztazích, láskách, sexu, se prolíná věčná touha člověka po Štěstí. Podávaná nepateticky, civilně, jakoby mimochodem. Otázka „Umíme vlastně žít? Nebo si to jenom myslíme?“
Steven Spielberg
Las mejores películas:
La lista de Schindler (1993)
En busca del arca perdida (1981)
Indiana Jones y la última cruzada (1989)
François Truffaut
Las mejores películas:
Los cuatrocientos golpes (1959)
La noche americana (1973)
La piel suave (1964)
M. Night Shyamalan
Las mejores películas:
El sexto sentido (1999)
Señales (2002)
El protegido (2000)
Federico Fellini
Las mejores películas:
La Strada (1954)
Amarcord (Mis recuerdos) (1973)
Las noches de Cabiria (1957)
František Vláčil
Las mejores películas:
El valle de las abejas (1967)
Adelheid (1969)
Ďáblova past (1961)
Jiří Menzel
Las mejores películas:
Mi dulce pueblecito (1985)
Na samotě u lesa (1976)
La fiesta de las campanillas (1983)