Diario (761)
The Words (Slova) 2012
****
The Call (Tísňová linka) 2013
**
The Hatefull Eight (Osm hrozných) 2015
*****
Ender's game (Enderova hra) 2013
*****
Nokas (Nokas) 2010
****
The Walk (To walk the clouds, Na laně) 2015
****
Room (Room) 2015
***
Wilderness (Pustina) 2006
***
Las Acacias (Las Acacias, Akáty) 2011
Čistá filmařina, žádné zbytečné dialogy, žádné zbytečné záběry, jen cesta s nákladem a jedním a půl pasažéra do Buenos Aires. ****
Everest (Everest) 2015
****
Relatos Salvajes (Wild tales, Divoké historky) 2014
****
The Martian (Marťan) 2015
Marťan je bezesporu výborný snímek, který navíc udává rozměru hlava - pata novou délku, ale ani Marťan se nevyhnul klišé, které je ve všech současných vesmírných sci-fi. Mluvím o >>spoiler<< záchraně člověka na laně v otevřeném prostoru. *****
Inside Out (V hlavě) 2015
Luxusní vzorek námětu, jak by měla vypadat fungující rodinka. Animaci nemá smysl hodnotit, jelikož jde o současnou top přehlídku veškerých stínů ruku v ruce s fyzikálními hrátky a nebýt maličkosti, která mě překvapila, dal bych plný počet. Štěstí, ano to štěstí, neustále motivující a veselé bylo ke konci smutné a nebýt emocionálních přátel okolo, zřejmě by se jednalo o tu nejšťastnější depku, jakou bych kdy uviděl. Bohužel ani tady jsem se nevyhnul vnímání štěstí po americku - zaměstnávat mozek neustálými vzruchy, protože kdyby se vzruchy nedostávaly, nastalo by zjevně neštěstí. ****
Sebbe (Sebbe) 2010
*****
2001: A Space Odyssey (2001: Vesmírná odysea) 1968
Že tomu filmu bude 50 let? Tak to ani náhodou - nevěřím.. mladík každým coulem, který strčí do kapsy kdejakého rozpočtového pracháče z Hollywoodu. *****
火垂るの墓 (Hotaru no haka, Grave of the fireflies, Hrob světlušek) 1988
*****
Ant Man (Ant-Man) 2015
Rozumím tomu, že momentálně jsou v kurzu superhrdinové a zombie. Ant man na mě působí jako zoufalá snaha vykřesat hrdinu se super schopnosti, která chce být originální, ale na film je nudná. Rozumím, že smršťovací super schopnost tady ještě nebyla a ty lukrativnější a zábavnější už jsou rozdány, ale měli to aspoň domyslet pořádně. Film má spoustu mezer a logických děr. Proč spolu padouchové bojovali zmenšení na vláčkové dráze, když se jeden z nich mohl bleskově zvětšit a toho druhého jen tak zašlápnout? O výletu do kvantové dimenze raději pomlčím. jedna hvězda pro Michaela za záchranu celého filmu a jedna hvězda za efekty, které byly nadprůměr. **
Sin City: A Dame to Kill For (Sin City: ženská, pro kterou bych vraždil) 2014
Vůbec se nedivím, pro tuto bych taky vraždil. ****
Sinister (Sinister) 2012
***
Ex machina (Ex machina) 2015
*****